søndag 19. mai 2013

Nesten sommer


I dag var jeg en tur oppe ved Sognsvann for å nyte været og se etter spiselige vekster.



Det var mye hvitveis, men jeg er heller ute etter den litt høyere opp på bildet, nemlig brenneslen!


Samboeren var behjelpelig med brennesleklipping.


Vi fant også noen syreblader.


En av de tingene som er så bra med å bo i Oslo er at det er så kort unna skogen (i mitt tilfelle to minutter), og at marka brukes aktivt av folk som bor her. Jeg tror at når folk ser på skogen som matkilde, og går turer her sommer og vinter så blir man også opptatt av å bevare naturen.







3 kommentarer:

  1. Brennesle er en fantastisk matkilde og rik på mange mineraler og vitaminer , håper fangsten ble bra og gleder meg til å se hva du skal bruke den til :-)

    Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  2. Så koselige bilder :) Brennesle er noe jeg faktisk aldri har smakt! Ble det suppe av den?

    SvarSlett
  3. Det ble suppe ja. :) Den ble god.. men ikke helt super? Vi må nok en tur og plukke mer snart tror jeg. Syrebladene derimot kommer i nytt blogginlegg snart. :)

    SvarSlett