søndag 15. april 2012

Restelasagne

Til tross for den usexy tittelen ble dette veldig godt.


Ingredienser
9 pastaplater
400 dl. Tomatsaus med kjøtt og bulgur
500 g. hermetiske tomater
1/2 paprika
150 g. hvitost
Litt roquefort
400 dl. melk
1 spiseskje smør
2 spiseskjeer mel
Salt, pepper, oregano og muskat



Sausen jeg brukte var restet etter en bolognessaus med bulgur jeg hadde frøset ned. Jeg tinet den opp og tilsatte en boks med tomater. Bulguren gjorde hele sausen mer jevn og var en fin kontrast til kjøttet.


Her er sausen (venstre) og ostesaus (høyre).


Ostesausen lager du ved å smelte smøret, rør inn mel og spe med melk. Når den har kokt seg tjukk senker du  varmen og rører inn ost. Jeg brukte norsk hvitost og roquefortost for å få litt spissere smak. Parmesan er også godt i. Smak til med salt, pepper og muskat.


Legg platene, kjøttsausen, og ostesausen lagvis. Start med ostesaus og legg ost helt på toppen. Jeg bruker også et ekstra lag med pastaplater på topp, fordi jeg liker sprøstekt pasta med ost (heh) men det er absolutt ikke nødvendig. Sett lasagnen i ovnen på 200 grader og stek til osten er gylden.


Her servert med artisjokker.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar