torsdag 22. mars 2012

Kyllingsalat

Det ble visst kyllingsalat før suppe, for jeg måtte bruke de kalde kyllingbrystene (fra hel kylling) som lå i kjøleskapet.




Kyllingsalat med linser
Kyllingbryst eller annet kyllingkjøtt
linser
bønner
geitost
tomat
paprika
rødløk
ruccolasalat
fennikel
olivenolje
sitron
salt og pepper

Jeg har ingen mål, for jeg brukte egentlig bare det som lå i kjøleskapet. Det ble nok til to personer, pluss rester dagen etterpå. Linsene jeg brukte var en blanding av røde og grønne, og bønnene var kidneybønner, men det er bare å prøve noe annet.

De røde linsene har kortere koketid enn de grønne, så de ble skikkelig mosekokt og mistet den fine oransje fargen. Bønnene er hermetiserte.

Jeg brukte en tyrkisk geitost. En annen hvit geitost, som Chevre, funker og.

Jeg brukte rødløk og paprika i tre farger. Det gir fin farge på salaten, og større variasjon i smak.

Dressing: Olivenolje, sitron, salt, pepper, og rester av olje fra soltørkede tomater (man trenger ikke kaste den selv om tomatene er spist opp, det er masse smak i oljen).

Ferdig resultat:

Serveres med rundstykker, brød eller pita.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar