tirsdag 17. april 2012

Laks og pasta

Her om dagen kjøpte jeg en hel laks. Jeg skal skrive mer om det i et annet innlegg, men akkurat som å kjøpe hel kylling er jeg veldig fan av å kjøpe hel fisk. Det er mye mer lønnsomt enn å kjøpe ferdigskjærte fiskefileter, særlig hvis man ser etter tilbud (laksen var på 36 kr kiloen) og som regel er smaken mye bedre fordi det er med kjøtt ben og skinn. Jeg kjøpte med hodet, som jeg planlegegr å lage kraft av.

Uansett, jeg kuttet en filet av laksen, stekte den i olje og serverte med pastasalat.


Pastasalaten fant jeg på der og da, her er oppskriften sånn ca.:

Makaroni - 3 dl.
Rødløk - en halv
Paprika - en halv
Ost - en håndfull
Rømme -to spiseskjeer
Chilepure - en teskje
Oregano, salt og pepper


Bland alt sammen, hell den varme pastaen over og rør rundt til osten er skikkelig smeltet.


P.S. Det løkskallet på det nederste bildet kastet jeg ikke, det fryses ned og får leve videre som suppekraft.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar