tirsdag 15. mai 2012

Suppe med limabønner




Basisen for denne suppa var at jeg hadde veldig lyst til å prøve å lage noe med limabønner. Resten av ingrediensene er egentlig det jeg hadde liggende i kjøleskappet (ikke mye, med andre ord).


Limabønner heter butter beans på engelsk, og de er faktisk litt smøraktige i smaken.

Her er (sånn ca.) det jeg brukte i suppa:

Limabønner
Fløte
Rester etter tomatsaus
Spagetthi, brukket i to
Brødsmuler
Løk
Hvitløk
Basilikum

Bønnene ble først kokt opp i vann. Når de var nesten myke nok la jeg til tomatsausen og spagetthien og lot det koke opp sammen med brødsmulene (for å tykne suppa). Deretter tok jeg i løk, hvitløk og basilikum og lot det småkoke en stund. Til slutt la jeg til fløten, og lot det koke i rundt fem minutter. Servert med rømme og basilikum på toppen.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar