tirsdag 1. mai 2012

Svinekotelett med kiwi



..yes, really. Var på Meny i dag (hvor ellers får man nybakt brød til 19,90?) og kom over svinekoteletter til 25 kr kiloen. I tillegg kjøpte jeg en kilo First Price kiwi, og så var jeg plutselig tom for penger, så jeg måtte være kreativ. Resultatet ble mye bedre enn forventet; kiwien ble akkurat passe sursøt, og koteletten saftig og god. Verdt å prøve! Jeg lagde det med kremet pasta og bakte grønnsaker, men det er sikkert godt med ris eller potet og.

Kiwi-kotelett
Kotelett(er)
Kiwi
Løk
Salt og pepper
Olivenolje
Kayennepepper



Koteletten ble stekt i form, med stangselleri, purre og løk som tilbehør. Alle grønnsakene var rester jeg hadde liggende, som snart ville blitt dårlige. Koteletten smurte jeg inn med olje, salt, pepper og kayennepepper. Deretter la jeg kiwiskiver under og over kjøttet sammen med løk. Det ble stekt på 180 grader i omtrent 20 minutter.


Kremet pasta
2 dl. pasta (skruer eller hva som helst.)
litt jogurt
litt melk
1/2 feta eller lignende ost
salt og pepper
koriander
oregano
fersk mynte

Det her er skikkelig restemat: jeg bare tok alle ingrediensene opp i et jogurtbeger som var godt under halvfullt, og tok oppi den siste slanten med melk som var for sur til å drikkes. Deretter kokte jeg opp den aller siste pastaen jeg hadde, litt makaroni og litt sløyfer og blandet jogurtsausen i. Nød lærer naken kvinne å ikke kaste matrester.


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar